În perioada 15-17 noiembrie 2018, studenții teologi blăjeni au avut privilegiul de a-l avea în mijlocul lor pe pr. dr. Ioan Cristian Rus, paroh al Parohiei Blaj II (Capela Arhiereilor) cu prilejul exercițiilor spirituale de pregătire pentru postul și sărbătoarea Nașterii Domnului. În aceste zile de reculegeri spirituale fiecare student a avut ocazia de a se spovedi sau de a ține un colocviu cu părintele predicator.

Zilele de reculegeri au început cu Prima meditație de introducere cu tema „Bunului Samaritean” (Luca 10,25-37) în care părintele a vorbit despre iubirea față de aproapele nostru. Din această parabolă putem învăța de la Bunul Samaritean trei gesturi excepționale: 1. Să nu ne grăbim și să punem pe primul plan prioritățiile celui în nevoie și pe urmă pe ale noastre; 2. Să dăm locul nostru celuilalt, adică să îl punem pe primul loc după care pe noi; 3. Să ne îngrijim de persoana care se află în nevoie, iar apoi să ne îndreptăm atenția înspre noi. Tot din această meditație observăm lucruri ce se întâmplă și în ziua de azi: 1. Unul împotriva celuilalt; 2. Unul pe lângă altul suntem indeferenți; 3. Unul pentru altul (iubire, atitudine).

A doua meditație a avut tema „Nașterea lui Hristos” (Luca 2,1-20) în care observăm prezența celor trei păstori care merg să se închine lui Isus cel născut în iesle. Dintre toți evangheliștii, Luca este singurul care vorbește despre păstori.

A treia meditație, cu tema „Magii de la Răsărit” (Matei 2,1-23), a fost aceea în care Matei ne prezintă această scenă ca fiind una ascunsă deoarece Luca relatează o scenă a Nașterii, iar Matei povestește despre ce s-a întâmplat sau urmează să se întâmple; Matei nu amintește numărul magilor.

A patra meditație cu tema „Urmarea lui Isus” (Luca 9,57-62) ni-l arată pe Isus care le spune apostolilor ce trebuie să facă pentru a-L urma. El le spune: „Vulpile au vizuini și păsările cerului cuiburi; dar Fiul Omului n-are unde să-Și plece capul”. Noi trebuie să lăsăm totul și să îl urmăm pe Isus pe calea mântuirii.

 

Student: Roberto-Mircea LUCHINI